nieuw logo

01 Juni 2018

Naar aanleiding van ons 50 jarig bestaan werd een nieuw logo ontworpen.

Het vorige logo dateerde van 2012 en als uitgangspunt werd gesteld om de merknaam Westlandia krachtiger naar voor te brengen en de baseline te moderniseren , dit alles binnen de bestaande bedrijfskleuren en met toevoeging van een beeldlogo.

Vooreerst werd de lijn doorheen de letters in WESTLANDIA verwijderd waardoor de leesbaarheid sterk verhoogt. Dit versterkt dan zeker terug de herkenbaarheid. Het eerder robuuste lettertype blijft er voor zorgen dat we ons als een duurzame en betrouwbare partner profileren.

De baseline ‘sterk in onderaannemen’ werd vervangen door ‘sterk op maat’. Een knipoog naar onze nieuwe identiteit als maatwerkbedrijf. Tegelijk zorgen we voor oplossingen op maat voor onze talrijke klanten en voor werk op maat voor onze medewerkers, op maat van elk individu.

De frisse groene kleur blijft overheersen en straalt duurzaamheid uit en past volledig binnen onze focus op milieu en energiebesparende acties. Paars blijft aanwezig als extra ondersteunende kleur en belichaamt dan weer de passie waarmee onze medewerkers hun opdrachten uitvoeren en voor het innovatieve karakter binnen Westlandia alsook  de passie om voor onze klanten een meerwaarde te betekenen. De 3 kleuren die voorkomen in het logo belichamen de diversiteit.

Tenslotte werd een beeldlogo ontworpen waar de W van Westlandia refereert aan onze bedrijfsnaam. Deze W wordt gevormd door 2 personen die blijheid uitstralen en verbondenheid.

De 2 personen staan ook voor samenwerken : medewerkers onderling en partnerships met klanten en stakeholders in ons netwerk, kortom samen bouwen aan onze toekomst.

Het oude logo zal de komende weken stelselmatig vervangen worden door het nieuwe logo.